LITTLE CAESAR - Akit Svarci kirepített a kocsma ablakán...

Az új klip mellé egy interjú a kultikus LA rock csapat énekesével

2012. szeptember 23. (vasárnap) 10:13 | utoljára módosítva: 2012. szeptember 23. (vasárnap) 10:14

Új videóval jelentkezett a pár éve újra aktív Little Caesar zenekar, a klip az idei albumuk, az American Dream címadó dalához készült


A blues alapú hard rock hívei közt a ’90-es évek eleje óta dédelgetett kedvencnek számít a ráspolyos torkú megaénekes, Ron Young vezette Little Caesar.

A kultikus Los Angeles-i rockerek mindkét Geffen kiadós nagylemeze - a Bob Rock csúcsproducerrel felvett 1990-es debüt és a két évvel későbbi Influence - vérbeli hard rock alapvetés, de azt talán kevesen tudják, hogy a zenekar pár éve újra aktív. Ráadásul szinte az eredeti felállásban, egyedül Apache gitáros helyére érkezett egy új arc, Joey Brasler.


2009-ben Redemption címmel hoztak ki egy albumot, idén pedig kijött a negyedik nagylemezük is, az American Dream. Ron Young ma már persze nem az a lóhajú motoros fazon, akit anno a kettes Terminatorban Svarci átrepített a kocsma ablakán, de a zenéjük ma is feelinges, valódi, és mélységesen őszinte.


Az új videóklip kapcsán most elolvashatod azt az interjút, amely eredetileg a HammerWorld nyári számában jelent meg. Danev György a múltról, a csapat elmaradt sikeréről, az újjáalakulásról és az igazi amerikai álomról beszélgetett a rendkívül szimpatikus Ron Young énekessel. Előbb azonban jöjjön az új klip:

 

LITTLE CAESAR - American Dream (a 2012-es album címadó dalához)




Nem sokkal az első nagylemezetek előtt a Metal Blade-nél jött ki egy 4 számos EP-tek Name Your Poison címmel. Akkor még nem volt meg a nagykiadós szerződésetek?


"Már javában készítettük a le­­mezt a Geffen számára, amikor valaki kitalálta, hogy felvezetésképpen hozzunk ki egy EP-t. Mivel a Geffen és a Metal Blade között adott volt az üzleti kapcsolat, nekik adtuk oda ezt a négy demós nótát."



Az első album idején a szén­­­né varrt, motoros dirty rocker fazonotokkal rendesen kilógtatok a Los Angeles-i hard rock csapatok közül...


"Már a megalakuláskor is éreztük ezt a különbséget, de igazából nem is szerettük azt a vonalat, és sem a zenével, sem a hozzá kapcsolt külsőségekkel nem akartunk közösséget vállalni. Akkoriban a Sunset Strip bandái mind rámentek a csillogós-villogós dolgokra, nyoma nem volt bennük az olyan rhythm & blues és soul hatásoknak, amelyek minket jellemeztek. Sokan inkább csak popzenét játszottak torzított gitárokkal…"



Milyen volt akkoriban Bob Rock producerrel dolgozni?


"Jól indult az együttműködésünk, mert Bob értette, hogy a célunk egy őszinte, ’70-es évekbeli blues rock hangzás. A Geffen embereivel azonban kezdettől fogva összetűzéseink voltak emiatt. John Kalodner úgy gondolta, hogy ilyen hozzáállással nem lehetünk sikeresek, pedig a Soundgarden akkor már megmutatta, hogy a pőre, egyszerű megszólalásé a jövő. Mindössze három hete dolgoztunk Vancouverben az anyagon, amikor a Mötley a Billboard lista élére ugrott a Dr. Feelgood lemezzel, aminek szintén Bob volt a producere. Attól kezdve minden megváltozott.

A saját elképzeléseink helyett egy tipikus Bob Rock produk­ció valósult meg. Tudod, minden ezer sávon feljátszva, korrigálva és polírozva, billentyűs hangszerekkel felfújva… Iszonyú mér­­­gesek voltunk, de nem lehetett ellenvetés, mert mindennek úgy kellett történnie, ahogy Bob és Kalodner akarta… Végül már csak abban re­­ménykedtünk, hogy működőképes lesz az általuk kitalált koncepció."



LITTLE CAESAR - Chain Of Fools (zseniális rhythm'n'blues feldolgozás az első albumról)


 


1991-ben a második Termi­na­tor mozi egyik híressé vált jelenetében bukkantál fel. Hogy csöppentél oda?

"James Cameron rendező, aki a forgatókönyvet is jegyezte, jó cimborám volt. Egyszerűen felhívott, hogy volna számomra egy kisebb szerepe, mert jól passzolnék az általa megálmodott karakterhez. Ironikus, hogy pont az én jelenetem lett a film egyik legemlékezetesebb pillanata! Nagy móka volt a forgatás, Arnold számtalanszor kivágott az ablakon!" (nevet)




 


Érdekes, hogy a film gigantikus si­­kere nem sokat segített a csapatnak.


"Nekem nem voltak ilyen illúzióm. A zeneipar teljességgel üzleti alapon működött már akkor is, a profitorientált gondolkodásmód pedig háttérbe szorította a muzsikát. A gitárosunk, Apache emiatt gyorsan ki is szállt. A helyére Earl Slick érkezett, aki korábban Lennon és Bowie oldalán is megfordult, a Dirty White Boy nevű csapata pedig épp akkor állt földbe. Howard Benson producerrel készült az Influence album, de az már egy borzalmas időszak volt.

A fejünk felett olyan nagyhatalmú arcok, mint Kalodner és Jimmy Iovine menedzser, próbálták megfejteni, hogy miként lehetne eladni bennünket. Hiába is mondtuk, hogy mi csak zenélni szeretnénk, nem akarunk a következő Guns N’Roses lenni. Kész vesszőfutás volt az egész. Jimmy Iovine akkoriban köztudottan a tulaj, David Geffen ellenségének számított, ami finoman szólva sem javította a kilátásainkat. Amikor Iovine kiszállt, és beindította az Interscope kiadót, úgy éreztük magunkat, mint azok a gyerekek, akiken a válófélben levő szülők marakodnak! (nevet)



 


Több kiadó is bejelentkezett értünk, de a Geffen nem volt hajlandó elengedni minket. Semmit sem tettek az érdekünkben, de azt sem akarták, hogy átmenjünk egy konkurens céghez. Ráadásul két héttel az Influence megjelenése előtt Geffen eladta a kiadót. Kirúgták azt a menedzsert, aki az ügyeinket vitte, és felbontották a terjesztői szerződésüket is. Emiatt úgy 8-10 héten keresztül az összes CD egy raktárban vesztegelt! Rémálom volt...

Szerepeltünk a rádiókban és az MTV-ben is, de a lemezt sehol nem lehetett megvenni! Az MTV-nél végül azt mondták, hogy majd akkor menjünk vissza egy új klippel, ha letisztul a kép. A Geffen friss vezetése viszont már nem akart újabb összegeket pumpálni a csapatba. Csakis azt nézték, már így is épp elég pénzükbe került a két lemez. És persze a fazonunk is komoly problémát okozott. Állandóan azt hajtogatták, hogy ez a zord külső nincs összhangban a zenénk dallamos jellegével.

Néhány koncert erejéig ugyan átjutottunk Angliába és Németországba, de addigra már minden támogatást megvontak. Kaptunk ugyan ajánlatot a Monsters Of Rock turné szervezőitől, de a Geffen befagyasztott minden forrást, megfosztva minket attól, hogy estéről-estére 50 ezer ember előtt játszhassunk… Ekkor már biztosan tudtuk, hogy vége a dalnak…"



Tudod pontosan, hogy mennyi lemezt adtatok el akkoriban?


"Az első albumból több mint 200 ezer példányt, a Chain Of Fools kis­lemezből pedig úgy 110 ezret. Voltak olyan rövidebb időszakok, amikor intenzívebben fogytak az anyagaink, mint a Guns és a Black Crowes lemezek, az összeladásokkal kapcsolatos várakozásokat viszont nem voltunk képesek teljesíteni, mert a kiadó egy csomó rossz döntést hozott.

Például ez a kirúgott menedzser a Chain Of Fools kislemez kiadása után két héttel kitalálta, hogy be kell vennünk a csakis slágereket nyomató rádiókat, ezért gyorsan kihozták az In Your Arms dalt is. De ugyanaz a mechanizmus, ami egy évvel később a szintén Geffen kiadós Nirvana esetében bejött, nálunk nem működött. A rádiós arcok alighanem már a fotóink láttán messzire hajították a CD-ket!"


LITTLE CAESAR - Down'n'Dirty (az 1990-es első albumról)

 



Számodra a Manic Eden ze­­nekar volt a következő ál­lomás, mégpedig a White­snake akkori hangszereseivel, ­Ad­­ri­an Vandenberg gitárossal, Rudy Sarzo basszerral és Tom­my Aldridge dobossal.


"Az úgy jött, hogy Tommy Aldridge felhívott, és mondta, hogy itt ez a csapat, ahol James Christian (House Of Lords) énekelt volna, de neki nem igazán feküdtek a blues rockos témák. Engem persze nem kellett sokat győzködni! (nevet) Volt is japán szerződésünk, Amerikában viszont mindenki csak a vállát vonogatta, mondván, hogy ez a zene már a múlt, a grunge és az alternatív a jövő. Úgyhogy a feloszlásunk legalább olyan gyors volt, mint ahogy összejöttünk..."



De amúgy élvezted ezt a Manic Eden időszakot?

"Igen, mert csúcsprofi arcokkal­ zenélhettem, és abban is segített,­ hogy a Little Caesar után aktív maradjak. A mai napig nagyon szeretem a Manic Eden lemezt. Tele van olyan lélekkel teli dalokkal, amikre büszke vagyok. Az anyagot Adriennel közösen írtuk, de én főként a szövegekért feleltem. A stúdiómunka meglehetősen feszített volt, mert rengeteg időt elvesztegettek James Christiannel, a japán megjelenés időpontja viszont adott volt. Ennek ellenére csakis pozitív tapasztalatokat szereztem abban a csapatban."



MANIC EDEN - Can You Feel It (az 1994-es albumról)


 



A Manic Eden után viszont hosszú évekre felszívódtál. En­­nek mi volt az oka?

"Szándékosan döntöttem úgy, hogy háttérbe vonulok. Haragudtam az egész világra, mert iszonyú keményen dolgoztam, mégis minden darabokra hullott. Jött a depresszió, és csúnyán belemásztam a drogokba is. 6-7 évembe telt, mire összeszedtem magam. Amikor tiszta lettem, csatlakoztam egy L.A.-beli klub technikai csapatához. Akkor már hiányzott a zene, és jó volt legalább ilyen formában újra közel kerülni a tűzhöz.

A Little Caesarral 2009-ben fordultak ismét komolyabbra a dolgok. Akkor született meg a Redemption album, ahol Apache helyén Joey Brasler játszott, aki azóta is a csapat tagja."



A lemezipar évek óta ro­­mokban hever. Gondolom, a­­­nyagilag nem éri meg életben tartania Little Caesart.

"Bennünket sosem az üzleti oldal mozgatott. Amikor újra összeálltunk, bolondok lettünk volna hamis illúziókba ringatni magunkat. A Little Caesar azért támadt fel, mert hiányzott a közös zenélés öröme. Csakis a zene miatt készült el az album, ezért is lett a címe Redemption."



Az új anyagnak viszont A­­­merican Dream a címe. Szerin­ted mi az amerikai álom?

"A mai Amerika nagyon fura hely. Az amerikaiak hosszú évtizedeken át a jóléti társadalom eszményképében és az anyagi javak felhalmozásának bűvöletében éltek. Tulajdonképpen a második világháború óta. Emiatt mindenki kapzsivá, lustává, és arrogánssá vált. Mindezt pedig még nagydobra is vertük ezzel a 'szétrúgjuk a seggeteket, ha nem álltok be a sorba' hozzáállással. Ez azonban ma már nem működik, ideje mindenkinek a tükörbe nézni.

Nem mondom, hogy rossz, ha valaki büszke a hazájára, de el kell fogadni más nézőpontokat is, tisztelni kell a többi nemzet szuverenitását. Politikailag úgy 20-30 éve rendkívül megosztott az ország, az egyik oldal súlyosan konzervatív, nacionalista, lokálpatrióta nézeteket vall, a másik pedig túlságosan liberális. Ez óriási szakadékot és belső konfliktusokat képez. Az egymás ellen zajló politikai háború pedig elfecsérelt idő.

Az oktatási rendszer és az egészségügy romokban hever, a munkanélküliség és az elszegényedés sosem látott méreteket öltött, az emberek lassan a számláikat sem tudják kifizetni. A nagyokos politikusok pedig a fejüket vakarják, hogy miként fajulhattak idáig a dolgok, hiszen ez Amerika! (nevet) Srácok, talán nem kellett volna átaludnotok az elmúlt 25 évet!

A címadó dal szövegével épp erre reflektálok. Noha magam is határozott politikai nézeteket vallok, nem kívántam letenni a voksomat egyik oldal mellé sem, csupán megvilágítani igyekeztem a helyzetet."



 


Az új albumot egyből kitettétek a Facebookra. Ki fogja így megvenni, ha bárki számára ingyenes a hozzáférés?

"Azt nem tudom, hogy ki fogja megvenni, de nem is ez a lényeg. Egyikünk sem a Little Caesarból él. A zeneipar fejre állása miatt a lemez ma már egyfajta promóciós eszköz a koncertekhez. Azért tettük ki a teljes anyagot, hogy a rajongók megismerjék és terjesszék az új dalokat, mire a turnéval elérünk hozzájuk. A bulik előtt talán megveszik majd a CD-t, a pólót, vagy legalább a koncertjegyet! (nevet)

De a honlapról is lehet rendelni. Én magam csomagolom és viszem a postára a CD-ket és a pólókat, szóval senki ne lepődjön meg, ha a feladónál a Ron Young nevet látja!" (nevet)


Danev György interjúja a július-augusztusi HammerWorldben jelent meg.



www.facebook.com/LittleCaesarOfficial
 

Hozzászólások

[010766]
vinylfanatic
A Little Caesar még mindíg jó formában van.Jó lett az új lemez. Az első lemezük pedig a hard rock egy megkerülhetetlen alapműve!
A Chain Of Fools egy őrületes nóta,a legnagyobb kedvencem tőlük.Eszméletlen ahogy a gitárok húznak ebben a nótában.Ülve ezt nem lehet egyszerűen hallgatni.
Nem vagy belépve. A hozzászóláshoz be kell lépni!

Hammer TV

 
HARDCORE SUPERSTAR - Megjelent az új lemez, friss klip: You Can't Kill My Rock 'N Roll
2018. szeptember 21. (péntek) 18:54

A mai napon megjelent a svéd sleaze rocker Hardcore Superstar új stúdióalbuma, a 2015-ös HCSS lemez folytatása. A korábbi felvezető dalok után itt a lemez címadó dala - klippel együtt. HCSS: "A You Can't Kill My Rock 'N' Roll nem csupán a lázadásról, a szembenállásról szóló állásfoglalás, hanem mindannak az ünneplése is, amit szeretünk. A zenéé, az életstílusé, ez a mi vallásunk, mi választottuk, és megtestesíti mindazt, amiben hiszünk."   www.facebook.com/OfficialHardcoreSuperstar HARDCORE SUPERSTAR - You Can't Kill My Rock'N'Roll (a 2018-as You Can't Kill My Rock'N'Roll albumhoz) HARDCORE SUPERSTAR - AD/HD (a 2018-as You Can't Kill My Rock'N'Roll albumhoz) HARDCORE SUPERSTAR - Baboon (a 2018-as You Can't Kill My Rock'N'Roll albumhoz) HARDCORE SUPERSTAR - Electric Rider (a 2018-as You Can't Kill My Rock'N'Roll előzeteseként) HARDCORE SUPERSTAR - Bring The House Down (a 2018-as...

HARDCORE SUPERSTAR - Megjelent az új lemez, friss klip: You Can't Kill My Rock 'N Roll
HARDCORE SUPERSTAR - Megjelent az új lemez, friss klip: You Can't Kill My Rock 'N Roll

A mai napon megjelent a svéd sleaze rocker Hardcore Superstar új stúdióalbuma, a 2015-ös HCSS lemez folytatása. A korábbi felvezető dalok után itt a lemez címadó dala - klippel együtt....

ULTHA - Epikus black metal dalpremier: Cyanide Lips
ULTHA - Epikus black metal dalpremier: Cyanide Lips

The Inextricable Wandering címmel október 5-én jelenik meg a black metal vonalas kölni Ultha harmadik albuma. A 2016-os Converging Sins lemez folytatását már a Century Media gondozza, a...

BRAINSTORM - Új dal a szeptember végi albumról: Revealing The Darkness
BRAINSTORM - Új dal a szeptember végi albumról: Revealing The Darkness

Midnight Ghost címmel szeptember 28-án lát majd napvilágot az Andy B. Franck énekes vezette Brainstorm új stúdióalbuma, amelynek turnéjára 2019 elején kerül majd sor, és lesz budapesti...

MONUMENTS - Szöveges videóval a harmadik dal az októberi albumról: Mirror Image
MONUMENTS - Szöveges videóval a harmadik dal az októberi albumról: Mirror Image

Phronesis címmel október 5-én jelenik meg a prog metalos brit Monuments harmadik albuma, a 2014-es The Amanuensis folytatása, amelyen több stúdióban is dolgoztak idén március és július...

SKÁLMÖLD - Dalpremier az izlandi viking/folk csapattól: Móri
SKÁLMÖLD - Dalpremier az izlandi viking/folk csapattól: Móri

Sorgir címmel október közepén jelenik meg az izlandi folk/viking metalos Skálmöld ötödik albuma, a 2016-os Vögguvísur Yggdrasils lemez folytatása, amelynek második előzetes dalával,...

Bejelentkezés
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Your browser doesn't support or you disabled stylesheets.
HammerWorld Facebook oldal HammerWorld YouTube oldal HammerWorld RSS