CASKETGARDEN - Saját szavaikkal a The Estrangement Process album

A februári Hammer extra CD-mellékleteként szerezheted be

2012. február 17. (péntek) 08:42 | utoljára módosítva: 2012. február 17. (péntek) 08:46

Négy év után tért vissza egy új albummal a legsvédesebb hangzású magyar banda, a ’90-es évek végén Mosonmagyaróváron megalakult Casketgarden. A The Estrangement Process címet kapott negyedik lemezük a Cliff Burton borítós februári HammerWorld magazin extra CD-melllékleteként szerezhető be, országszerte az újságosoknál, de a magazint és a CD-itt is megrendelheted, mindössze 990 Forintért.



Új másodgitárossal és új basszusgitárossal készült el a minden korábbinál változatosabb anyag a törökbálinti SuperSize Recordingsban, és aki bírja az északi death metal dallamosabb fajtáját, jó sok thrashes hatással, valamint kidolgozott szólómunkával, annak aligha okozhat csalódást ez a 10 nótás lemez, amelyben az agresszív hangulat mellett egy rakás megfontolnivaló gondolat is rejlik.
A tiszteletbeli göteborgi brigád nemrég fellépett a Gothica fesztiválon, de az igazi pesti lemezbemutató bulijuk március 9-én lesz a Dürer Kertben, ahol a Twin Cobra, a Nadir, valamint a Wall Of Sleep társaságában fogják bemutatni az új nótákat.
A Casketgarden gitárosát és fő dalszerzőjét, Tóth Balázst arra kértük fel, hogy a saját szavaival is mutassa be a The Estrangement Process dalait.

 







CASKETGARDEN (b-j):
Csutak István gitáros
Cseh István énekes
Cseh Attila ex-dobos (Gregus Dávid lett az utódja)
Schummel Dénes basszusgitáros
Tóth Balázs gitáros


www.casketgarden.hu

www.facebook.com/Casketgarden

 


CASKETGARDEN - The Estrangement Process
(01/29 - Casketgarden/Hammer)

1. Black Hole Maelstrom
2. Unlike
3. They
4. A Machine Within
5. So Eager To Play
6. Confess
7. The Eternal Tremble
8. Disgusting Soul
9. The Minus Terminus
10. Where Sanity Ends









 

CASKETGARDEN - Black Hole Maelstrom (élőben a 2012-es Gothicán)





BLACK HOLE MAELSTROM

"Tóth Ádám (Rites/Relics, ex-The Dethroners) hegedűdallamával nyit a lemez. Az ígéretesen induló dallam hamar elmebetegbe vált, aztán jön a gyilok! (nevet) Tipikusan az a helyzet forog fenn, amikor a zene hangulata hozza magával a szöveg témáját. Ha szűkebb értelemben nézzük, arról az agyelszívásról szól, amivel a hatalmi pozícióban lévők nap, mint nap tompítják a népet, hogy ne figyeljenek a lényegre.

Más aspektusból az őrületről szól... magába húz az örvény, a fekete lyuk, a forgószél vagy akármi… felemel, és majd valahol kivet magából. Csak akkor eszmélsz, amikor az állkapcsod már a talajon csattan. Szomorú sors... (nevet)

A refrén némiképp horror-hangulatú, amire picit még Ádám is rásegített pár tussal és zajhalmazzal. Érdekesség, hogy ebben a dalban van dallamos ének, illetve inkább rikoltozás, amit én magam követtem el, de csak halkan... Ez kábé annyi, mint az Entombed Clandestine lemezén."




UNLIKE


"Ez volt az egyik előzetes dal. Igazából egy nagyon-nagyon jól sikerült Casketgarden sztenderdnek mondanám. Triolás, At The Gates-szerű tukatuka ritmizálás, némi Pantera-groove... Nagyon jól sikerült szerintem a régi Metallicára hajazó rétegelt középrész és a gitárszóló is. Az egyik személyes kedvencem.

A bluesos, groove-os, rockos riffek miatt nagyon kell figyelni a feelingre, az apróságokra, így zenész szempontból is kihívást jelent. Élvezet játszani! Szövegileg az elhidegülésről szól, némiképp ebből gondolatvilágból jött a lemezcím is, bár ez sem a dalban, sem az albumon nem hangzik el."

 


CASKETGARDEN - They (a 2012-es albumról)


 


THEY


"Ez is egy elég technikás nóta, ehhez képest ugyanakkor nagyon slágeres is. Varga Zoli (SuperSize Recordings) szerint az év svéd metal slágere! (nevet) Ez persze túlzás, de a refrén tényleg kiemelkedően dallamos és fogós. Mindig az Everything Counts című Depeche Mode örökbecsű ugrik be róla, de annyira erősnek találtam a témát, hogy vétek lett volna lehagyni. Régen szerintem egy ilyen mondatért megvertek volna az utcán a rockerek! (nevet) Ezért a rend - és a persze rockerek - kedvéért beleírtam egy blastbeat középrészt.

A fő téma felezett tempójú változata a végén pedig annyira szomorkás lett, hogy adta magát, hogy valamifajta rekviemmé alakítsuk, jelen esetben az időközben feloszlott Dismembernek ajánlva. Rest in Pieces...

Sokat hallom magam körül, hogy az emberek valamifajta felsőbb, nem tudni ki által támasztott elvárásnak akarnak megfelelni. 'Mit fognak szólni?', 'Rossz hírbe hozol mások előtt'... ilyesmi szófordulatokra gondolok. Kik is azok az Ők? Erről próbáltam egy szöveget írni."




A MACHINE WITHIN

"Egyszerű zakatolós nótának készült, de végül is elég nehéz igazán jól elcsípni próbán és élőben. Az első demós My Light dalunk óta nem volt ilyesmi középtempós számunk. Az egyik riffjét még a régi gitárosunk, Peti hozta. A lemez gitár-, basszus- és éneksávjai a mosonmagyaróvári M stúdióban, azaz szinte otthon kerültek felvételre. Mielőtt a lemezbe belevágtunk, meg akartuk ismerni az ottani technikát és körülményeket, így ehhez a dalhoz készítettünk egy 'stúdiópróbáló' demót, ami egész vállalhatóan sikerült - fel is került a YouTube-ra. Így ez onnan lehet ismerős.

Szövegileg picit visszautal a nyitódal népbutításos gondolatkörére, csak itt azzal kiegészítve, hogy nagy százalékban mennyire érzéketlenek a mai emberek, illetve hogy a fiatalok közt mennyire elharapódzott az érzelmi unintelligencia. Nem véletlenül,  a minta is rossz, amiből tanulnak."

 





SO EAGER TO PLAY

"A 'so eager to play, so reluctant to admit it' nagyjából annyit tesz, hogy 'annyira szívesen játszana, de annyira vonakodik ezt elismerni'. Ezt mondja Pinhead az egyik Hellraiserben. Fel is használtunk egy hasonló mondatot a szövegben, bár a ritmizálás meg persze a jogok miatt módosítottunk rajta egy keveset... Elég sok Hellraiser/Pinhead jellegű dumát hallani itt.

Pinhead ugye a cenobite-ok vezetője, akik a pokol és az élet közti átjáró őrei és elég kemény figurák! (nevet) Az egész történet kiindulópontja az, hogy valakinek mégis sikerül visszajutni az életbe, ők pedig azon vannak, hogy megfelelő szenvedésmódot találjanak neki, amivel széttéphetik a lelkét. A dalszöveg azt próbálja üzenni, hogy a mai világunk még a cenobite-ok szemszögéből is túl van minden extrémitáson.

Ezek a '80-as évekbeli Clive Barker filmek egy mai híradóhoz képest esti mesék. Nincs az a bűn, amit az ember ne vinne véghez, csak ezt nem ismerjük be. Zeneileg sikerült az éppen aktuális sorokhoz igazítani a dolgokat, illetve fordítva... szeretem az ilyen kölcsönhatást zene és szöveg között. Így ez is az egyik személyes kedvencem a lemezről. Szerintem a gitárszólója egyenesen a lemez legjobbja! Nem túl technikás, de nagyon hangulatos, mintegy 15 másodpercben összefoglalja az egész dalt. Ebben nagyon sokféle hatásom megjelenik, a Black Sabbath-tól az At The Gates-en át a black metalig terjedő útvonalon. Átfogó metal! (nevet) Erre lőttük be az album soundját, és ez érződik is: az egyik legjobban megszólaló dal a lemezen."




CONFESS


"A hibákból lehet tanulni, nem szégyen az, mégis azt a legnehezebb beismerni, ha hibázunk. Nekem valamiért különösen nehezen megy ez, nehezen viselem a kritikát is, így magamból indultam ki, de alapvetően ez a mai Magyarországról is szól. Azt hiszem, hogy a másra mutogatás egy tipikusan magyar dolog.

Ha változást akarunk, azt először a mikroszféránkban, a saját portánkon, otthon kellene megvalósítani. A politikusaink is ugyanabból az elb...ott halmazból választódnak ki, ahonnan mi magunk. Olyanok a politikusaink, mint maga a nép, és olyan a nép, mint a politikusai. Ez tipikus a huszonkettes csapdája, de egy ilyen körfolyamatot lehetne akár jóra is használni, csak valakinek el kellene kezdeni.

Egy középtempós és egy vadulós svédes neothrash téma között váltogatunk végig, a középrész pedig megtöri ezt egy picit egy doomos riffel. A refrénben itt is van egy pici tiszta 'dörmögés' részemről, bár alig hallani, de mégis kvázi dallamossá teszi Isti acsargását. Mielőtt bárki megvádolna, hogy eladtuk magunkat, ígérem, élőben nem lesz ilyen. Képtelen vagyok gitározás közbe énekelni!" (nevet)
 


CASKETGARDEN - The Eternal Tremble (a 2012-es albumról)




THE ETERNAL TREMBLE

"Ez 'A ballada' a lemezen. Szép dallamos témák vannak benne, meg igazi döngölő bunkóságok. Van ennek hagyománya már nálunk, elég csak az Alone As God dalra gondolni a második lemezről. Erre is mondták már, hogy ez olyan, mint a Metallica, az Opeth, vagy a The Haunted... Szerintem egy picit mindegyik, ugyanakkor meg egyik sem.

Ugyan sosem tagadtuk a hatásainkat, sőt, inkább kiemeltük ezeket, de amikor eszembe jut egy téma, egyből tudom, mi illik a Casketgarden világába, és mi nem. Szóval, kell hogy létezzen egy olyan jelenség, hogy valami 'casketgardenes'. Ez a szám például nagyon ilyen, annak ellenére is, hogy egy lassabb nóta.

Szövegileg: amióta megszületett a kislányom, nagyon sokat gondolok arra, hogy mi lesz vele. Megszületett erre a nyomorult planétára, és így kiskorában még látja az ember, hogy mennyire ártatlan, tiszta, de mintha ezer állkapocs azt várná, hogy elnyelhesse. Persze mindent megteszek azért, hogy ne legyen olyan, mint a rendszer által benyelt többség, illetve hogy önmaga lehessen, azt csinálhassa majd, amit csak szeretne, de félek, pont emiatt még jobban fenik majd rá a fogukat a vadak. Szóval, ez ilyen kis emberarcú, személyes death metal... Nagyon jó lett szerintem itt az ének, bárki bármit mond, Isti császár!" (nevet)




DISGUSTING SOUL


"Ez volt az elsőnek megírt új dal, tehát még bőven Petivel készült, bár gitártémája nincs benne. 'Egyszerű dal' munkacímen indult, ami a végén 'nehéz gyors' címre változott. Elég nehéz precízen elriffelni, pedig egy kis ütős szösszenetnek tűnik. Nagyon felpörgeti a cuccot a az Eternal… után, és valamiért szintén kiemelkedően jól szól. Itt nagyon érvényesül az a nyersebb, ugyanakkor lélegzőbb, organikusabb hangzás, amit a SuperSize-ban sikerült összehozni.

A szövege nem olyan korai születésű, mint a zenei rész. Megmondom őszintén, Peti kiválása ihlette, de végül nem konkrétan róla szól. Egy hegymászós metaforával próbáltam leírni, hogy valakivel éveken keresztül egyetlen dologért, egy 'közös álomért' küzdesz, aztán ő feladja olyan dolgok miatt, amelyek valaha pitiánernek számítottak számára, ezáltal az álom darabokra hullni látszik. Amikor szembesíted ezzel, persze, te vagy a f..., a minden genyának elmondott undorító lélek.

Másrészről meg változnak az emberek, változik a világ, és születnek új dolgok, amelyek szebbek, érdekesebbek lehetnek egy idő után a változó embereknek, és ezt nehéz néha megérteni."



CASKETGARDEN - The Minus Terminus (a 2012-es albumról)



 


THE MINUS TERMINUS


"A szélkakas emberekről szól, akik mindig azt az arcukat mutatják, amit elvárnak tőlük, így minden szituban jófiúk tudnak maradni. Soha nem mondanak senkinek nemet. Nem tudom egyébként, hogy a címnek van-e értelme, de marha jól hangzik! (nevet)

A zene alapjait az új gitáros, Csutak hozta. Körülbelül 3 riffről és ezek összefűzéséről van szó, amiket végül is én öntöttem dalformába, illetve az általam elméletben naprakészen vezetett 'Ultimate Melodeath Chorus Riffs' című válogatott gyűjteményemből villantottam hozzá egy refrénriffet! (nevet)

Általában több helyre is szólózom minden számban az előzetes demókon, és a szóló aztán azon az egy helyen marad meg, ahová a legjobban illik, illetve az a szóló, amelyik a legjobban sikerült. Ez most egy kivétel, mert mindhárom szólóm benne maradt, így egy picit eltérő lett a dalszerkezet. Annak ellenére, hogy többnyire Csutak írta, eléggé casketes ez is."




WHERE SANITY ENDS


"Ez a szöveg is visszautal az első nóta témájára, de amíg az dühös, ez inkább ilyen elkeseredett segélykiáltás jellegű. A birtoklás, az 'enyém' mindennél fontosabb lett, ezzel be is falaztuk magunkat. Ott tartunk, hogy az úgymond felebaráti szeretet, meg az egyenesség szinte már gáz, a féktelen önzőség, valamint a javak birtoklása, meg a látszat pedig normális, sőt, menő a manapság kialakult vagy kialakulóban lévő értékrend szerint.

A dal zenei része az előző lemez felvételeinek idején alakult ki, így az Incompleteness… albumra már nem kerülhetett fel. Azóta persze némileg módosult. Imádom a refrénjét! Érdekes módon mindig a Radiohead ugrik be a dallamvilágáról.

A dal, illetve a lemez vége olyanra sikerült, mintha 130-cal frontálisan ütköznél egy falba az autóddal, fékezés és öv nélkül… Outro-ellenes nóta!" (nevet)

 

Hozzászólások

[009582]
apolo
Itt rengeteg mostani interjút olvashattok régi-már nem aktív-magyar thrash/death bandákkal: http://nativeprideprod.gportal.hu/gindex.php?pg=30559822
innen pedig régi magyar thrash/death demokat lehet letölteni: http://hunmetalscene.blogspot.com/

[009577]
AngyalGyula
Nagyon állat lett az album! Pár napja amikor éppen hallgattam, jött a postás hölgy és a küldemények átadása után megkérdezte hogy ez milyen banda? Annyira tetszett neki, hogy felírta magának a csapat nevét :-)
Nem vagy belépve. A hozzászóláshoz be kell lépni!

Hammer TV

 
TALES OF EVENING - Ismerkedj meg a Kalapács feldolgozásukkal: Vérszerződés
2020. október 26. (hétfő) 16:04

Világvégre címmel november 6-án jön majd ki az új Kalapács stúdióalbum, de lesz mellé jó néhány nagyon érdekes meglepetés is, amelyekről kicsit bővebben is olvashatsz, ha lejjebb görgetsz. Ismerkedj meg a meglepetéshez kapcsolódó legfrissebb felvétellel, a Tales Of Evening zenekar Kalapács feldolgozásával! A Vérszerződés című dal eredetileg a Kalapács zenekar 2008-ban kiadott Mítosz albumán jelent meg.   TALES OF EVENING - Vérszerződés (Kalapács feldolgozás - Kikalapált dalok album 2020) A TALES OF EVENING ZENEKAR ÜZENETE: Kikalapált dalok CD 2020. Hammer Records (HMR Music Kft.) Feldolgozás album a Kalapács zenekar 2020-as, 20 éves fennállása alkalmából. Világvégre (új Kalapács stúdióalbum) és Kikalapált dalok (Tribute lemez) előjegyzés: kalapacs.net   Kalapács zenekar: "Sok-sok fontos információ egy helyen - kérjük, olvassátok végig,...

AC/DC - Premier! Itt a hivatalos videoklip a novemberi album első dalához: Shot In The Dark
AC/DC - Premier! Itt a hivatalos videoklip a novemberi album első dalához: Shot In The Dark

Az előzetesek után végre itt az AC/DC jivatalos klipje az új album első előzetes dalához, a Shot In The Darkhoz. November 13-án jön ki a Power Up című új lemezük. Az új AC/DC...

LEANDER KILLS - Dalpremier a pénteken érkező új albumról: A karma mit akar ma?
LEANDER KILLS - Dalpremier a pénteken érkező új albumról: A karma mit akar ma?

Október 30-án, pénteken jelenik meg a negyedik Leander Kills album, amelynek legfrissebb előzetes dala 'A karma mit akar ma?' címet viseli. Ismerkedj meg vele! "Leander Kills IV! Október...

KILLER SURPRISE - Klippremier: Megemészthetetlen
KILLER SURPRISE - Klippremier: Megemészthetetlen

Az októberi HammerWorld magazin egyik extra CD-mellékleteként jelent meg a Killer Surprise zenekar új albuma, a Vagyok, aki vagyok című lemez Megemészthetetlen dalához pedig most egy klip...

KALAPÁCS - Dalpremier, itt a novemberi album címadója: Világvégre
KALAPÁCS - Dalpremier, itt a novemberi album címadója: Világvégre

Világvégre címmel november 6-án jelenik meg az új Kalapács stúdióalbum, harmadik előzetes dalként pedig már itt is van a címadó nóta. A 12 dalos friss lemez előrendelhető a zenekar...

BAD HABIT - Klippremier a debreceni zenekartól: Élet a kurvám
BAD HABIT - Klippremier a debreceni zenekartól: Élet a kurvám

Forog a kocka címmel jelent meg szeptember végén a debreceni Bad Habit zenekar új albuma, az Élet a kurvám című dalhoz pedig most egy friss klip született. "Az első magyar nyelvű...

ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ
Bejelentkezés
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Your browser doesn't support or you disabled stylesheets.
HammerWorld Facebook oldal HammerWorld YouTube oldal HammerWorld RSS