SEAR BLISS - Saját szavaikkal az Eternal Recurrence album

A vérfrissítés után új időszámítás kezdődött

2012. február 11. (szombat) 18:37 | utoljára módosítva: 2012. február 11. (szombat) 18:39

Januárban jelent meg a brit Candlelight kiadónál a szombathelyi Sear Bliss hetedik nagylemeze, az Eternal Recurrence, amelynek egyik különlegessége, hogy a frontember Nagy Andrást leszámítva egy teljesen új felállás rögzítette.
A 2009-ben kettévált zenekarban Nagy András mellé felsorakozott a Sear Bliss két eredeti gitárosa, Barbarics János és Csejtei Csaba, a.dobos Ziskó Olivér lett (Forsaken Symphony album pl.), és később a trombitás Bruszel Balázs is csatlakozott hozzájuk.



A zenei meglepetéseket is felsorakoztató, leginkább talán progresszív black metalként, vagy extrém art metalként leírható albumról a februári HammerWorldben egy 9 pontos kritikát is olvashatsz, valamint egy interjút a basszer/énekes Nagy Andrással, amelyben így beszél a változásokról:
"...mindenképp valami mást szerettünk volna most csinálni, jobban szabadjára engedni a fantáziánkat és nem másolni egyik korábbi anyagunkat sem. Ezen kívül azonban még számos tényező szerepet játszott abban, hogy más lett ez az album, mint az elődjei. Először is eltelt négy év az előző lemez óta, és ez idő alatt sokat változik az ember, aztán meg egy csomó olyan hatás ért minket, amelyek egyáltalán nem tudatosan, de beépültek a dalokba... Igazából már a Forsaken Symphony album óta szerettem volna kísérletezni dallamos énekkel, de akkor még nem voltam igazán felkészülve, meg azok a számok sem úgy íródtak. Most viszont tudatosan készültem arra, hogy beillesszek énektémákat a dalokba."
A Sear Bliss budapesti lemezbemutató koncertje a Club 202-ben lesz március 31-én, ahol fellép a Wisdom és a Dalriada is.
Andrást felkértük arra, hogy mutassa be saját szavaival az Eternal Recurrence lemez számait.







SEAR BLISS (b-j):
Ziskó Olivér dobos
Csejtei Csaba gitáros
Nagy András énekes/basszer
Barbarics János gitáros


www.searbliss.hu

www.facebook.com/searblissband
 




SEAR BLISS - Eternal Recurrence
(01/23 - Candlelight)

1. The Eternal Quest
2. Ballad Of The Shipwrecked
3. Great Cosmic Disorder
4. A Lost Cause
5. The New Era of Darkness
6. There's No Shadow Without Light
7. Entering The Seventh Gate








1. THE ETERNAL QUEST

"Ez volt az első dal, ami elkészült a lemezhez, és érdekes módon ez lett végül a kezdőszám is, mert valahogy ez passzolt legjobban a lemez indításához. Az az érdekes, hogy ha jól rémlik, a komplett számsorrend a dalok elkészülési sorrendje is egyben. Elég tudatosan íródtak most egymás után a nóták. Egy változatos darab egyébként, többféle hangulat vonul végig benne, de ez a fajta érzelmi hullámzás végigvonul az egész albumon. A fúvósok is egész más szerepet kaptak itt, jó példa erre a dal első részében hallható szordínós trombitaszóló.

Ehhez a számhoz tervezünk klipet is, aminek a váza már elkészült fejben, csak a megvalósítást kéne tető alá hozni. A bevezetőben hallható narrátor-szerű beszéd a bátyámtól származik, a tétel végén hallható búgás pedig a véletlen műve, az egyik gitár gerjesztését Csabi követte el. Túl közel volt a hangfalhoz, amit ráadásul akusztikai okokból a hátára fektetve használtunk és Csabi pedig véletlenül rálépett a kábelre, ami így kicsúszott a gitárjából. Végül szándékosan rajtahagytuk a felvételen ezt a hibát is. A mondanivaló elég mély és igazából a cím mindent elárul arról, hogy miről is szól a szöveg."


SEAR BLISS - Ballad Of The Shipwrecked (a 2012-es Eternal Recurrence albumról)


2. BALLAD OF THE SHIPWRECKED

"Ez talán a lemez egészét legjobban jellemző darab, ezért is választotta a kiadó is előzetesnek az album megjelenése előtt. Ebben már markánsan jelen van a dallamos ének is, egész másfajta hangulatot adva így a nótának. A dal maga olyan, mint egy hullámzó, hánykolódó tenger. Nekem amúgy ez a személyes kedvencem a lemezről. Azt még nem tudni, hogy élőben is hatásos lesz-e, hiszen nem egy gyors darab, de ugyanakkor nagyon súlyos, a végén pedig némi feszültségoldásként megjelenik egy gitárdallam, bár a dal reményvesztett hangulatát ez inkább csak fokozza szerintem."




3. GREAT COSMIC DISORDER


"Az alap Olivértől származik, és olyasmi kozmikus hangulat vonul végig az egészen, ami a Forsaken Symphony albumunkon volt főként megfigyelhető. Ennél a dalnál is inkább a súlyosságon van a hangsúly, nem pedig a gyorsaságon. A vége felé hallható fúvós rész különösen rideg hangulatot kölcsönöz az addig sem túl vidám darabnak. Egyébként a trombita mellett több helyen basszusharsonát és tubát is használtuk, hogy töményebb, súlyosabb legyen a hangkép. A végén hallható furcsa effekt emberi eredetű, és úgysem találja ki senki, hogy készült! (nevet) Mindenesetre két hónap összezártság alatt rengeteg kreatív ötletet képes az ember kiagyalni."


SEAR BLISS - A Lost Cause (a 2012 Eternal Recurrence albumról)


4. A LOST CAUSE

"Ez egy jó húzos tétel, jó súlyos gitárokkal, sok dallamos énekkel, valamint Olivér nagyon összetett és változatos dobolásával. A gitárokra egyébként különösen nagy hangsúlyt fektettünk, rengeteget variáltunk különböző gitárokkal és erősítőkkel, mire megtaláltuk a megfelelő hangzást. Még dalonként is változtattunk a beállításokon, hogy egyértelműen passzoljon a hangzás az adott nótához.

Érdekes módon a dobokkal jóval kevesebb időt töltöttünk el a stúdióban, Olivér két nap alatt feldobolta úgy a dalokat, hogy nem kellett rajtuk szinte semmit sem változtatni. Ami a basszust illeti, az egész lemezt fretless bőgővel játszottam fel, mert nagyon megszerettem a hangját. Úgy éreztem, hogy jobban is passzol ezekhez a dalokhoz."




5. THE NEW ERA OF DARKNESS

"Újabb merész darab, monoton kezdéssel, sok hangulatváltással, mégis egységes összképpel. Ez az album legpörgősebb, leggyorsabb szerzeménye, a végén pedig egy tipikusan sear bliss-es levezetővel, ami jól vezeti be a következő dalt."




6. THERE IS NO SHADOW WITHOUT LIGHT


"Az album legdallamosabb és talán leginkább a korábbi Sear Bliss-re emlékeztető tétele. Némileg ki is lóghatna a lemezről, de talán épp jókor oldja az előtte és utána lévő dalok keltette feszültséget. Ez a másik nóta egyébként, aminek az alapja Olivértől érkezett. Nagyon szépen bontakozik ki a vége felé, szinte megnyílik az egész az álomszerű hangoktól. Mindenképp ezt mondanám a legkönnyebben emészthető tételnek az albumról."






7. ENTERING THE SEVENTH GATE


"Kétségtelenül a lemez legkülönlegesebb dala, nemcsak szerintünk, de a visszajelzések alapján is. Szövegét és dallamait tekintve is teljesen reményvesztett tétel, azonban néha mégis bekúszik egy-egy dallam, mintegy oldva a ránk nehezedő súlyt és feszültséget. Alba Hyseni vendégszereplése nagyot dob a szerzeményen. Pontosan ilyen hangot képzeltünk ide. Pont olyan, mintha egy boszorkányt hallanál! Viktorral (Scheer Viktor hangmérnök) csak lestünk a stúdióban, hogy milyen hangok törnek elő belőle. Elmondtuk, hogy mire gondoljon és próbálja azt előadni a hangjával. Nagyon profin megoldotta.

Ez egy elég elborult szám lett, remek zárása az amúgy is nehéz lemeznek. Érdekes, hogy amikor megírtam a dalt, az elejére egy egészen más, teljesen dallamos bevezetőt raktam. Először Csabi, majd Viktor is azt javasolta, hogy változtassuk meg, mert nem passzol annyira az utána következő súlyos részekhez. Igazuk is volt, és a stúdióban villámgyorsan kitaláltuk Csabival a dal újabb bevezetőjét, ami sokkal jobban passzol az egészhez. Amikor megmutattam valakinek, aki egyáltalán nem jártas az ilyen zenékben, és azt vágta rá, hogy olyan ez a kezdés, mint valami horrorfilm zenéje, egyből tudtam, hogy jó ötlet volt átírni." 



 

Hozzászólások

[009534]
velocyraptor
Ma megyek megvenni a lemezt.
[009527]
szasza666
A Great Cosmic Disorder végén egy sima hugyozás hallható szerintem. Mindegy, ezzel együtt jó kis lemez lett.
Nem vagy belépve. A hozzászóláshoz be kell lépni!

Hammer TV

 
ARTILLERY - Dal született az egy éve elhunyt Morten Stützer gitáros emlékére: The Last Journey
2020. október 19. (hétfő) 16:11

Tavaly októberben hunyt el a dán thrasher Artillery egyik alapítója, Morten Stützer gitáros, a Stützer gitárduó egyik fele, Michael Stützer testvére. Morten emlékére egy The Last Journey című dal született, két korábbi énekesükkel, Flemming Rønsdorffal és Søren Adamsennel. A The Last Journey nóta digitális kislemezen is megjelent, a B oldalra pedig egy 1984-es Metallica klasszikus, a Trapped Under Ice feldolgozását tették fel. "Amikor tavaly októberben elveszítettük Mortent, eldöntöttük, hogy az emlékére készítünk majd egy dalt. A The Last Journey egy nagyon epikus nóta lett, és két korábbi énekesünk is szerepel benne. A B oldalra azért tettük fel a Trapped Under Ice feldolgozását, mert ez volt Morten egyik kedvenc dala, és nálunk is nagy kedvenc. Ráadásul a Metallica ezt a nótát a Mercyful Fate-tel közös koppenhágai próbatermünkben fejezte be, még mielőtt bevonultak volna a Sweet Silence stúdióba, hogy...

EDDIE VAN HALEN - Az Olympique Marseille fantasztikus megemlékezése a legendás gitárosról
EDDIE VAN HALEN - Az Olympique Marseille fantasztikus megemlékezése a legendás gitárosról

Szombat este a marseille-i Orange Vélodrome-ban csapott össze az Olympique Marseille és a Bordeaux a Francia Bajnokság keretében, a pandémia miatt üres stadion lelátóján pedig egy...

AZARATH - Dalpremier a Behemoth dobosának blackes death csapatától: Sancta Dei Meretrix
AZARATH - Dalpremier a Behemoth dobosának blackes death csapatától: Sancta Dei Meretrix

Saint Desecration címmel november 27-én jelenik meg a Behemoth dobosaként ismert Inferno másik csapatának, a blackes death metalt nyomató lengyel Azarath új album. A 2017-es In Extremis...

ORDEN OGAN - A korona velük is kiszúrt, az új album csak márciusban jön majd ki
ORDEN OGAN - A korona velük is kiszúrt, az új album csak márciusban jön majd ki

Eredetileg úgy volt, hogy a power metalos német Orden Ogan szeptemberre tervezett új albuma a járvány miatt csak november 13-án lát majd napvilágot, most azonban egy még újabb kiadási...

KING CRIMSON - Elhunyt Gordon Haskell énekes-basszusgitáros
KING CRIMSON - Elhunyt Gordon Haskell énekes-basszusgitáros

74 éves korában elhunyt a King Crimson egykori énekese/basszusgitárosa, Gordon Haskell. Robert Fripp iskolai barátjaként Gordon Haskell és Fripp már a 60-as évek közepén is együtt...

PRETTY MAIDS - Ronnie Atkins énekes rákja visszatért, 4-es stádiumban van
PRETTY MAIDS - Ronnie Atkins énekes rákja visszatért, 4-es stádiumban van

Februárban még jó hírrel jelentkezett a Pretty Maids frontembere, Ronnie Atkins, akkor azt közölte az 55 éves énekes, hogy a szervezetéből eltűntek a daganatos elváltozások. Tavaly...

ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ
Bejelentkezés
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Your browser doesn't support or you disabled stylesheets.
HammerWorld Facebook oldal HammerWorld YouTube oldal HammerWorld RSS